Koftan Hetty

Trumvirvel! Min första egna stickade kofta är färdig! (Om man bortser från en mer eller mindre misslyckad tröja jag stickade för ett par år sen). Jag känner mig väldigt nöjd med min Hetty, även om det finns detaljer som skulle kunna bli bättre. Men så är det väl alltid och det är sånt som jag får träna på.
 
Mönstret till koftan finns att hitta här. Jag tycker mönstret var lätt att följa och jag gjorde inga större korrigeringar (anteckningar om mina korrigeringar finns att hitta här). Eftersom koftan är midjekort och stickas på stickor 5 mm så är den relativt snabbstickad, vilket känns motiverade och roligt då arbetet växer fort. Framförallt eftersom det var min första kofta och jag var minst sagt nyfiken hur reslutatet skulle bli. Under tiden jag stickade var jag lite orolig för att koftan skulle bli för liten, men efter att jag blockat den känns den precis lagom. Jag har stickat koftan i garnet Drops Merino Extra Fine och det gick åt knappt 5 nystan á 50 g.
 
Stickat & virkat | |
#1 - - Annika:

Alltså snygg brud!! Och snygg kofta med såklart! Vad duktig du är!:)

Svar: Tack fina du :)
rolens.blogg.se

#2 - - Sara:

Jisses vad du är vacker finaste Emelie! Det här med att ha fått barn har gett dig ett riktigt glow <3

Svar: <3
rolens.blogg.se

Upp