Provlapp och tankar om mönster

Min provlapp i Stickameras koftKAL är nu stickad, tvättad och blocka. Ena delen av provlappen är slätstickad och på den andra delen testade jag att sticka ett lövmönster att eventuellt ha på koftans ok. Om jag ska ha någon mönsterstickning på oket så vill jag att den ska vara diskret och därför testade jag att sticka löven omgivet av slätstickningen istället för att ha omvänd slätstickning som bakgrund till löven. Jag tror dock att löven smälter in för mycket i slätstickningen..? Kanske får det bli något annat enkelt mönster eller så får det istället bli en slätstickad kofta. Garnet har ju en hel del karratär och just därför vill jag inte har så mycket mösterstickning på koftan utan hålla det enkelt eftersom jag vill ha en enklare kofta. Snart är det i alla fall dags att ta ett beslut om hur koftans ok ska se ut, för imorgon kommer del tre!
 
Stickameras koftKAL | |
#1 - - Ullsanstickar:

Färgen på garnet är verkligen helt fantastisk! Lägger det på minnet till framtida garninköp. Det kommer bli en väldigt fin våriga kofta :) Jag har valt samma garn men i andra färger, vilket nr på stickorna använder du?

Svar: Tack, jag kan bara hålla med :) Kikade in på din blogg också och älskar färgen du valt! Jag har tänkta sticka med stickor 4 mm, vad kommer du använda?
rolens.blogg.se

Upp