Kofttankar

För några dagar sen fick jag hem garnet som förhoppningsvis ska resultera i en kofta i stickameras koftKAL. Jag klickade hem garn från Magasin Duett och köpte garnen Magasin Duett Supersoft och Magasin Duett Donegal tweed. Tanken är att sticka koftan i dubbelt garn och då använda en tråd av varje garn. Jag har varit sugen på att testa Magasin Duetts garner så det här kändes som ett bra tillfälle.
 
Jag har även skissat på hur min kofta skulle kunna se ut. Jag tänker mig en höftlång kofta med hellång arm och rund hals som inte är allt för vid. Koftan ska vara lite figurstickad men inte supertight. Tanken är att koftan ska ha resår i halsringning, knappband och koftans nedkant. Jag funderar även på att göra någon enklare mönsterstickningen på oket, eller kanske längs knappbanden eller på ärmarna...? Det återstår att se. Annars kanske jag försöker sticka en enklare kofta i stil med koftan Ramona. Det ska verkligen bli kul och se vad det blir av det här!
 
Stickameras koftKAL | |
#1 - - Camilla:

Vilket superfint garn du ska använda blir spännande att följa alla koftor när de växer fram. Lycka till /Camilla

Svar: Tack! Ja, det ska verkligen bli spännande :) Kikade in på din blogg och din koftidé så väldigt fin ut!
rolens.blogg.se

Upp