Virkad bebismobil till barnvagn

Efter att jag virkat bebisfilten i mormorsrutor så fanns endel restgarn över. Av garnet har det blivit några mindre projekt och nu är restgarnet nästa slut. Bland annat har det överblivna garnet resulterat i en virkad bebismobil till barnvagnen. Jag har inte utgått från något mönster när jag gjort mobilen, utan först letat lite inspiration och sedan utformat mobilen efter eget tycke. Garnet som jag använt till mobilen är alltså Drops Baby Alpaca Silk och den är virkad med virknål 3,5 mm.
 
För att kunna fästa mobilen i vagnens sufflett kärvs två klämmor. De klämmor jag använt kommer från ett par hängseln som ändå mest låg och skräpade i en låda. Det känns kul att skapa något av sådant som redan finns hemma så att saker kommer till nytta!
 
Stickat & virkat | |
Upp