Stickat till en liten

Jag vet inte hur många timmar jag har stickat senaste tiden och jag vet inte hur mycket tid jag lagt på att titta på mönster över nya projekt, men det är ju så roligt att planera och att se de olika projekten ta form! Och det känns som att det är lika bra att passa på när inspirationen och framför allt tiden finns.
 
De senaste färdigställda projekten är en bärmössa till bebis och matchande vantar. Mönster till både mössa och vantar är gratis och finns att hitta här och här. När jag stickade gjorde jag lite korrigeringar i mönstren, vilket för den intresserade går att hitta på mina projektsidor på Ravelry, här för mössan och här för vantarna. Både mössan och vantarna har jag stickat på stickor 3,5 mm och 4 mm. Till mössan använde jag rundstickor och strumpstickor, men när jag skulle sticka vantarna testade jag för första gången magic loop (här finns instruktionsvideo). Jag tycker magic loop var väldigt smidigt så det kommer jag testa fler gånger.
 
Både mössa och vantar är stickade i garnet Merino Extra Fine från Drops. Det gick åt knappt 50 g av det röda garnet och av det gröna garnet gick det inte åt mer än cirka 10 g. Hur som helst så  var både mössan och vantarna enkla att sticka och det gick väldigt fort. Båda projekten påbörjades och färdigställdes samma dag. Ibland är det kul med mindre projekt som ger snabba resultat.
 
Stickat & virkat | |
Upp