Min Emelie

Hon är äntligen klar, min Emelie-kofta. Och som jag älskar henne! Jag har stickat länge på min Emelie, garn köpte jag redan tidigt i höstas och jag la upp första maskorna på koftan i oktober förra året. Även att koftan tagit lite tid att sticka så har jag älskat att sticka den. Mönstret har varit roligt och garnet underbart! Emelie har varit min njutstickning som kommit fram lite då och då när andan fallit på. Men nu känns det som det var på tiden att Emelie-koftan blev klar och jag känner mig så nöjd!
 
Mönstret till koftan finns att hitta här och här finns en länk till min projektsida på Ravelry. Jag har stickat med stickor 2,75 mm och 3,25 mm, precis som enligt mönstret. Den enda förändringen jag gjort i mönstret är att jag stickade två extra varv på knappbanden för att få dem lite lite bredare.
 
Garnet jag stickat i har jag köpt från morrisgarn.se. Garnet är ett ekologiskt merinogarn som är handfärgat av duktiga Anna. Jag älskar det här garnet, det är mjukt och skönt och färgen är helt i min smak! För att sticka min Emelie gick det åt cirka 2,5 härvor garn.
 
Stickat & virkat | |
#1 - - vibeke:

Å sååå FIN! og for en glad og herlig farge :-)

Vibeke.

Svar: Tack snälla! :)
rolens.blogg.se

Upp